29 januari 2019

 

Even een korte terugblik:

Mijn naam is Manon Dillenius en samen met mijn partner Sico Goedhart zijn wij regelmatig te vinden op een hondensportveld waar we onze gezamenlijke hobby uitvoeren. Al zo’n 25 jaar hebben wij met diverse honden getraind en nationale en internationale wedstrijden gelopen binnen het IPO-programma. ( per 1 januari 2019 spreken we van het IGP-programma).

In de winter van 2015 hebben we een Mechelse herder reu pup uit Duitsland geïmporteerd uit bekende werkhonden-lijnen. team bijeenkomst WK FMBB Tsjechië

Aikido vom puren Leben is door onszelf getraind en heeft een zeer voorspoedige ontwikkeling gemaakt. Tijdens zijn eerste wedstrijd heeft hij ons aangenaam verast en werd eerste. Een wildcard van de NVBH heeft ons de mogelijkheid gegeven in te kunnen schrijven voor het NK Alle Rassen 2018. En Aikido werd eerste waardoor we Nederlands Kampioen zijn geworden. Door deze titel mochten we voor Nederland mee naar de Wereld Kampioenschappen van de FCI in Italië, wat in september 2018 plaats vond. Aikido heeft zich prima laten zien tijdens deze grootse wedstrijd waar hij op dat moment nog geen 3 jaar oud was!

Kort na onze terugkomst van dit geweldige avontuur waren de NVBH Kampioenschappen, wat een verplichte wedstrijd is om mee te dingen naar een plek in het Nederlands team voor de wereldkampioenschappen van de FMBB.

Voor ons pakte ook deze wedstrijd goed uit. Hoewel de vermoeidheid parten ging spelen en de kleine foutjes er in slopen door gebrek aan echte trainingsuren tussen de grote wedstrijden in, konden we ons gelukkig prijzen dat blessures ons niet dwarsboomde en Aikido zijn ‘werk’ goed is blijven doen. Bij andere teamgenoten met hun talentvolle honden stond dit geluk niet aan hun kant en hierdoor gaan we in mei 2019 met een heel klein Nederlands team deelnemen aan de Wereld Kampioenschappen van de FMBB in Pisek,Tsjechie !

Het is voor mij, Sico en Aikido een uitdaging om ons tussen de professionele hondentrainers staande te houden tijdens de Wereldkampioenschappen. Dat maakt onze sport ook zo bijzonder, al onze energie, input en trainingsuren die wij als hobby in onze sport steken doet niets onder aan de professionals die meedoen maar we blijven realistisch en stellen onze eigen (haalbare) doelen!

 

Inmiddels hebben we onze eerste bijeenkomst op 27 januari’19 met het Nederlands team gehad. Met elkaar hebben we de aandachtspunten voor nu doorgesproken in een goede sfeer. De overeenkomst die we hebben in het team van coaches en geleiders, is dat we allemaal onze eigen stijl van training en voorbereiding hebben.

De teamcoaches Egon en Denise zijn ervaren hondensporters die ons zullen begeleiden tijdens ons avontuur, gesteund door Jan Willem die door zijn jarenlange ervaring een goede vraagbaak is.

Als duo zullen Willem den Oudste en ik uitkomen voor Nederland. Samen met Sico als mijn coach zullen we de komende maanden weer vele kilometers maken om voor onze trainingen met de juiste mensen te kunnen werken. Zij zijn de belangrijke schakel tussen wat in ons hoofd zit en hoe we dit tot uitvoering kunnen omzetten.

 

Wij kijken er naar uit om weer een mooie ervaring te mogen opdoen met elkaar en te genieten van de vele uren aan hondensport op de trainingsvelden de komende maanden, met de ultieme beloning dat we mee mogen doen aan het WK FMBB in mei 2019, In Pisek /Tsjechië.

 

Op onze site kan iedereen ons volgen ‘op weg naar en op het WK’ .

www.teamstormvogels.nl