Een lange dag,...kort verslag
De ochtend begint vroeg, het heeft flink geregend vannacht en er hangt een grijze lucht.
Via de groepsapp wensen we Willem succes voor het speuren.01
Mooi op tijd krijgen we de foto's binnen van de speurlijn controle en de loting voor het spoornummer, Willem heeft lotnummer 1 en moet om 10 uur speuren. 👊
Wij hebben nog een routine training voor vanochtend in de planning op een veldje hier in de buurt van het huisje.
Even voor half 11 krijgen we de punten door, Willem heeft 85 punten gespeurd. Later op de dag spreken we Willem zelf en horen dat hij niet tevreden was met het speuren wat zijn hond liet zien. Hier liggen nog wat oefenuurtjes in het vooruitzicht.
Een dag 'rust' is een relatief begrip. De honden konden wel lekker tot rust komen, daar we die bij het huisje hebben gelaten terwijl wij naar het stadion zijn gegaan.
De grijze lucht van de ochtend had inmiddels plaats gemaakt voor een mooi zonnetje wat voor een aangename temperatuur zorgde.
Een paar prominente namen binnen de hondensport konden we vandaag in actie zien. En al snel blijkt dat het een enorme klus is om de felbegeerde 90 punten of hoger te halen.
Daar waar een groot aantal geleiders in eigen land zo rond de 92-96 punten lopen, zien we hier dat hun performance 'slechts' beloond wordt met punten tussen de 80-89 met een uitschieter naar de 90-91 punten.
En als je ze ziet lopen, ziet het er echt knap uit.
Kortom het zal voor iedereen een uitdaging worden om de 90 of meer punten te halen, zowel in het appèl als in het manwerk.
Er wordt strikt en rechtlijnig gekeurd, geen punt teveel !
Voor ons was het een lange dag van kijken, praten met oude bekende die voor de gelegenheid naar Pisek zijn gekomen, shoppen en 'hangen', kortom een lange dag van indrukken.
Morgenochtend mogen we al vroeg ons appèl tonen.
Ik heb al even kennisgemaakt met de Griek met wie ik samen in een koppel loop.
Ik mag door mijn oneven nummer 81 als eerste lopen.
Ik hoop zo dat Aikido gewoon lekker in zijn vel en kop zit en energiek zijn 'werk' kan laten zien, daar hebben we tenslotte heel hard voor getraind met elkaar de afgelopen maanden,.... maar daar zijn wij hier in Pisek niet uniek in.
Alle hondensporters die hier mogen staan hebben met passie en vol overgave hun trainingen gedaan de afgelopen maanden, al deze mensen hebben net als wij heel veel over voor onze sport en dan hoop je 'gewoon' dat alle puzzelstukjes goed in mekaar vallen! 🍀🤞
Om 10.00uur weten we meer,
Dan heeft Willem het manwerk achter de rug en ik mijn appèl .

02
03
05
04