In de vroege ochtend wordt ik wakker van een duw en een natte neus in mijn gezicht.
Aikido heeft prima geslapen op de kamer, maar nu de zon al volop schijnt om 06.30uur vindt hij t wel tijd om op te staan.IMG 1015
Mijn ‘systeem’ is in z’n geheel niet wakker en het kost me dan ook eindeloos veel tijd om uiteindelijk met de honden buiten, ons rondje te lopen.
Op mijn terugweg kom ik de frisse en vroeg opgestane teamleden tegen die zich hadden voorgenomen om te gaan speuren.
Ik ben toe aan koffie en Sico en ik zoeken een plek uit op het terras voor het ontbijt.
Het terras grenst aan de weg waar de auto’s geparkeerd staan en vrijwel zonder oponthoud komen hier fietsers en voetgangers langs waar Aikido iedere keer op reageert door giftig te blaffen.
Bij de receptie melden we dat we op zoek zijn naar een garage of carport om te huren want op deze manier onze honden zo de dagen door te laten brengen gaat ons geen ‘rust’ geven.
Er wordt goed meegedacht en voor de komende vier dagen hebben we nu een soort garage kunnen huren en daarna zou mevrouw verder kijken. Voor nu brengt het in ieder geval even wat rust “ in de tent” .
 
Na deze enerverende ochtend besluiten we een ritje naar het stadion te maken zodat we ons alvast kunnen oriënteren waar we moeten zijn en hoe de parkeerplaatsen zijn. De temperatuur is inmiddels flink opgelopen naar zo’n 28 graden. Ideale temperatuur voor een zonvakantie!
Voor de honden en voor onze motivatie om te gaan trainen is het echter geen beste temperatuur.
We worden bij de ingang van het stadion direct tegengehouden, no entry! We mogen wel even kijken op de tribune en daar maken we graag gebruik van.
De rode verstekken zijn voor ons niet onbekend, die hebben we in Nederland mogen lenen van Rob van Tol/Eurojoe Nederland.
 
De siësta lijkt een must in deze temperatuur en heerlijk rustig hebben we de middag al zwemmend en liggend aan het zwembad door gebracht.
Tijdens de teambespreking einde van de middag hebben we aan de coach Jos onze papieren overhandigd en hebben we het trainingsplan voor morgen goed doorgesproken zodat er geen minuut verspild gaat worden tijdens de officiële training op het wedstrijdveld.
Aan iedere geleider is gevraagd wat hij/zij wil trainen. IMG 1423
Korte stukjes volgen, vooruitsturen, een enkeling grondapport en de hoogtesprong .
Voor het manwerk was iedereen unaniem: revieren en aanblaffen.
Het tijdschema zal strikt bewaakt gaan worden door Jan Veeneman.
 
Voor de zon ondergaat vinden wij nog een strookje gras om Aikido 2 korte strekken te laten speuren.
Onze hond is nog jong en zal niet kunnen terugvallen op ervaring want die heeft hij nog niet. Hij zal het moeten hebben van zijn zelfvertrouwen, dus onze speurtrainingen zijn voor nu vooral gericht op “ goed gevoel “ creëren met de hoop dat hij , in de omstandigheden van de Italiaanse warme zon en de kurkdroge ondergrond, voldoende speurvaardigheden heeft aangeleerd om rond te komen.
 
Bij aankomst bij het hotel zien we veel Mechelse herders, we blijken het hotel onder andere met het Duitse team te delen.
Het zijn nu niet alleen maar onze honden die blaffen,….FullSizeRender
 

Ik weet niet zeker of ik dit nu als opluchting kan ervaren.
 
Morgenochtend vroeg zal een deel van het team nog een speurtraining doen terwijl wij aan de koffie bij het ontbijt de dag gaan starten.
We zullen elkaar treffen in het stadion voor de veterinaire keuring, het intrainen en de teamfoto waarop we met onze sponsorkleding van HappyDog zullen staan.
Het belooft weer een zonnige dag te worden en een spannende dag,… hoe zal onze jonge hond het doen op het wedstrijdveld, …zal één korte training voldoende zijn??
Leuk, spannend, nieuwsgierig, … we gaan t zien!
 
 
 
IMG 1416