Vandaag is het D-Day. Dat wil zeggen het WK wordt officieel geopend door de officials in het stadion.
Om 14.00 is er afgesproken met het team om op de hoofdtribune te kijken naar de zogenaamde ‘witte’ hond.
We kijken en ontvangen uitleg over het te lopen programma.IMG 2991
 
Met name het manwerk is voor iedere deelnemer en instructeur belangrijk, wat doen de pakwerkers, hoeveel secondes wordt er aangeblaft in het verstek, hoe wordt de mouw gehouden etc.
Om niets te hoeven missen filmen we alles, dat geeft ons de gelegenheid om op een later tijdstip nog eens terug te kijken.
Voor we naar het stadion gaan trainen we Aikido een kort moment op heetst van de dag, …korte snelle stukjes en hoog in drive. Zo kunnen we zien hoe zijn herstel is! Dat dit niet voor niets is, blijkt wel uit onze loting,….veeel later op de avond. Voor de officiële opening van het WK is het de traditie dat alle teams officieel worden voorgesteld als landenteams.
Dit kost vaak eindeloos veel geduld en dat in de warmte heeft ons er toe doen besluiten Aikido niet voor dit “feestje” in te zetten maar zijn zus Blöf de honneurs waar te laten nemen.
Tijdens de ceremonie zagen we meerdere teams die hier geen wedstrijdhonden voor wilde inzetten en er waren zelfs landen die in het geheel geen honden meebrachten naar de presentatie.

Dat het een drukke dag zou worden wisten we van te voren, maar iedere keer is het weer een hectische en slopende dag.
Direct na de ceremonie hebben we de honden uitgelaten en haastig een pizza naar binnen gewerkt, we moesten om 19.00uur terug zijn voor de loting, hoewel ons land pas als één na laatste de lotnummers mocht pakken.
Een aantal teamleden hadden nog niet gegeten, en uiteindelijk hadden we om 21.00 uur onze medailles waarop de lotnummers staan.
Ik heb lotnummer 34 en mag morgen in het allereerste blok speuren, we moeten om 5.30uur gaan rijden!
FullSizeRender
Dat betekent vroeg op.Mijn appèl loop ik donderdag op het heetst van de dag, om 12.55 uur,….volgens mij min of meer dezelfde tijd die ik op het NK moest lopen en ook die temperatuur komt behoorlijk overeen met de temperatuur hier.
Mijn manwerk doen we op vrijdagmiddag om 15.30 uur,…en dan hebben we het hele weekend om vanaf de tribune verder te kijken.
Van ons team loopt iedereen op woensdag, donderdag en vrijdag, behalve John Snoeren, die vanochtend te horen kreeg dat hij als reserve toch mee mocht gaan doen!
De organisatie wil het tijdschema zoveel mogelijk in tact houden en daardoor worden de reserves ingeloot bij uitval van andere teams! John is wel aan de beurt in het weekend,…leuk kunnen we hem allemaal aanmoedigen vanaf de kant!
 
image1
 
IMG 1543
 
IMG 1526
 
IMG 2995 IMG 2996
 
IMG 1462 IMG 1465
 
IMG 1459 IMG 1461
IMG 2998